Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, May 18, 2010

Bukan aku tak Cinta~


Ilahi..

diketika insan lain mengatakan
mereka mencintaiMu..

Aku cuma mampu mengatakan
aku belum mencintaiMu..

bukan..
bukan tak cinta..

Bukan...
Bukan aku ini penyembah berhala
atau Nasrani
mahupun yahudi

Bukan juga
aku ini pencinta Gautama
bukan juga aku pembaca setia kitab veda
atau aties tak punya percaya

Aku cuma seorang pemalu..
Malu untuk aku mengatakan aku mencintaiMu
Sedangkan saban hari aku melupakanMu
Lupa menyebut namaMu
Lupa mensyukuri nikmatMu
Lupa Engkau Tuhanku
yang tak pernah jemu memandangku..


Bukan..
Bukan begitu sifat seorang pencinta

Aku cuma belum..
Belum mencintaiMu
Tetapi aku ingin mencintaiMu
Dengan sesungguhnya..

Maka,

Ilahi..

Ajarkanlah aku untuk mencintaiMu

Sehingga,
Aku tidak malu lagi untuk mengatakan
Aku mencintaiMu..

.....

ila hilas tu lilfirdausi ahla
Wala aqwa alannaril jahimi
Fahabblitau batau wafir zunubi
Fainnakarob firul zanbi azimi

0 comments: