Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, August 27, 2008

kembara cinta,kembara iman..

Kembara cinta, kembara iman…
Analoginya kita hanyalah seorang pengembara ,dunia menjadi tempat persinggahan tetapi bukan sebagai tujuan kerana nantinya kita akan menuju ke destinasi yang pasti.
Ya, sudah pasti destinasi yang pasti itu adalah negeri abadi,Negeri akhirat.Apa yang pasti setiap dari kita pasti mengimpikan destinasi yang akan dituju diakhir pengembaraan ini adalah syurga abadi.Tiada satu orang pun yang mengimpikan untuk menjejakkan kaki ke neraka ALLAH.nauzubillahiminzalik.
kembara cinta, kembara iman..
Dalam menelusuri hidup ini kadangkala tanpa sengaja kaki tersadung akar berduri.dan adakalanya pula terpaksa melalui jalan penuh berliku.Tidak pernah pula menjangka yang badai dan ribut akan datang melanda apalagi jika yang datang itu adalah taufan Katrina,punah ranah iman dan taqwa.Sungguh dahsyat sekali penangannya sehingga membuat kita terlupa langsung yang jalan lurus dan penuh warna-warni seindah pelangi pernah direntasi.Terlupa kita akan segala janji tuhan yang pasti..
Ya ALLAH aku hanyalah seorang pengembara yang mengembara di duniaMU ini dalam perjalanan menuju destinasi yang ENGKAU janjikan.
Ya ALLAH aku hanyalah seorang pengembara yang mengembara mencari cinta hakiki dari Sang pencipta kepada seorang hamba..
Ya ALLAH tuhan yang membolak balikkan hati ,janganlah hendaknya ENGKAU membolak balikkan hatiku..
Ya ALLAH janganlah hendaknya ENGKAU tarik kembali hidayahMU setelah ENGKAU berikannya kepadaku. Tetapkanlah aku dalam bahtera iman moga sentiasa menaungi diri menjadi pendamping diri sehingga saat ajal datang menghampiri.

0 comments: