Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, April 24, 2009

Happy Besday..~





Semalam yang baru berlalu, tanggal 24hb April 2009 merupakan hari yang bermakna buat kakak tersayangku Siti Fatihah, selamat hari lahir yang ke 23 kakak. Semoga di panjangkan umur,di murahkan rezeki,berjaya di dunia wal akhirat serta jadi orang beriman.Banyak lagi nak wish kat kakak tapi cukup sampai sini sajalah sebab nak wish untuk pakcik pula Mr.Amir Hamzah bin M.Basir yang hari lahirnya jatuh pada tanggal 25hb April 2009 pula, its today.
Pukul satu pagi semalam saya dah wish besday kat kakak walaupun terlewat 1 jam. Dalam keadaan mengantuk dan pening-pening lalat baru bangun dari tidur hanset dicapai dan mesej khidmat pesanan ringkas berupa ucapan selamat hari lahir untuknya selamat saya send. Kakak dah makin dewasa tak lama lagi boleh la kawen hehe. Hubungan saya dan kakak erat walaupun berjauhan. Seorang berada di Selangor , dan seorang lagi di Kelantan. Dia lah teman baik saya, dia juga teman gaduh saya, apa lagi beza umur saya dan dia hanya satu tahun. Setiap tahun kami tak pernah lupa besday masing-masing, walaupun tak berduit hadiah dari kedai dua ringgit pun dah memadai.
Tapi tahun ni saya tak mampu untuk hadiahkan dia sesuatu sebab duit poket dah kosong.Cuma doa yang dapat saya kirimkan. Seusai exame pagi tadi ade mesej balasan saya terima dari dia yang membuatkan saya tersenyum bagai kerang wangi..
"tq budak, ak ade belikan ole2 tuk ko"
Sepatutnya dia yang terima hadiah dari saya, tapi sebaliknya pula saya yang dapat ole-ole dari dia.. Beshnya.. hehe
Hari ini pula hari lahir pakcik saya, adik kepada ayah. Sempena hari lahir pakcik ni juga Alhamdulillah, pakcik terima jamaah masturat selama 3 hari di rumahnya, iaitu pada 24,25 dan 26hb. Kata makcik saya, terima jamaah bersamaan dengan hari lahir pakcik suatu yang bermakna bagi mereka. Makcik turut ajak saya sertai jamaah masturat di rumahnya disebabkan saya tak boleh ikut serta mereka keluar jadi hanya jamaah yang datang ni saje yang saya boleh ikut. Disebabkan ada exame pagi tadi dan dua hari lagi, bukan rezeki saya untuk turut serta bersama mereka.Mungkin Allah masih tak pilih saya disebabkan lemahnya iman dan amal saya, lepas ni saya kena tingkatkan azam dan banyak doa lagi,dan jaga iman dan amal itu pesan makcik yang selalu, lagi dan lagi.
2 hari lahir, juga 2 kisah orang-orang yang saya sayang .Bagaimana kita menyambut hari bahagia itu, sama ada dengan bertambah lagi iman dan amal atau semakin jauh kita dariNYA . Terpulang pada kita untuk menentukannya. Selamat hari lahir juga saya ucapkan buat sahabat-sahabat yang turut berkongsi tarikh dengan mereka.
Wallahua'lam.

2 comments:

UmmuNurul said...

Tulipputih,

Salam..Al-hamdullillah, betul cakap adik bertambahnya usia bertambahnya iman dan amal...hubungan keluarga amat penting untuk penyatuan hati tambahan pula disulami dengan cahaya keredhaan dari Allah swt.

P/S:Akak pun obses jugak dengan bulan April ni sebab ada tarikh2 keramat....

Anak Pendang Sekeluarga said...

salam...sy maksudkn banyk muzakarah...tukaq2 pendapat or pandangan...jgn slah paham ok...